Friday, October 10, 2008

My Wedding~15 Hari Lagi....... Raya story~

In the Name Of Allah.

Salam,

15 Hari Lagi... (Time ni saya bukan je mengira hari..kalo bleh jam pon nak kira)

Adik2 cyg saya yg rajin baca blog ni sume dok tanya nape lama Xupdate blog.
Ya ampunnn adinda2 ku, lately mmg busy sesangat kat office.
Xde masa nak bukak blog pon, arini gigih gak la wat sket2 kan~

Saya pon dah rindu nak ngadap blog nih.
Kita kan still dalam bulan syawal yg mulia ni kan, nak citer pasai raya la dulu.

Raya tahun ni best sgt2 sbb dapat jumpa ramai org, wlpn masa agak limit tapi penoh ngan activiti.
Just sket2 je la saya curik2 tido sebab pala pening sgt la haii~~maybe sbb salah amik supplement.
Skrg saya dah OK sket, dah stop serta merta amik supplement tu! Huhu.
K sambung2, malam raya kami sempat bebuka reramai, best gilossss.
Penoh org, makanan pon penoh..pastu riuh cam pasor.


Pas tu bertakbir ramai2.
Saya masa tu pening2 tapi gigih gak la bangun jap join kejap sambil snap2 gambar hehe.
Tapi kat umah je la saya join, bila derang move bertakbir umah ke umah..pak uda, pak itam & pak su...saya tak ikot.
Masa takbir ni mcm2 action bdk2 ni..sempat buat2 lawaksssssss ok! Adat la tueee.Mmg camtu derang ni, kalo idak tak meriah la kan.

Tp time takbir tu, dia nyer aura syahdu-syahdan tu tetap ada keyyyy~~~




Pagi2 raya bangun saya ke dapor tolong Mak Yong potong bahan2 utk sup, pastu kemas sket2 meje makan.
Adoiii aii (sambil wat muka kesal) tu je la yang mampu saya nolong, cessss..konon.pang!
Smlm nyer tu kan saya pening kan, so tido je Xsedar dah apa jadik.Rupanyer derang bekeje ada yg tido sampai kol 4 pagi.
Nasib bangon pagi pala dah Ok sket, gagah2 gak la nak beraya kan~
Taun ni saya Xdpt gi smayang raya, so dok umah kemas2 pe patut pastu melawa.ala,Xla lawa pon.
Pagi2 raya saya pakai baju kebarung hitam, hamikkkk! Org raya pakai terang2 gue pakai gelap2.
Ahhh....layan jer...cantik gak baju tu ape~~ kekekeke....


Cam biasa memula activiti salam-menyalam...yg tua harus dok kat kusi, yg muda2 salam2 mintak maap. Masa ni mintak maap kat mak abah, pak ngah mak ngah ngan mak yong...yg lainnyer menyusul kemudian~Dan2 tu mintak maap halal bagai pelok sakan...dalam hati, terasa banyak tol dosa ngan mak abah. Time abah salam sempat lak sound pasni saya nak jadi bini org, lepas kat tgn org lain...itu ini. Adoihhhhhhh...tahan down air mata, nak cover wat lawak2....hiksssssss :D (Alo, gambor salam saya Xdok) Semoga dosa saya diampunkan mak abah & sumeeeeeeeee org! Kalau ada yg saya salah mintak maaf yo!~So far saya Xde pon marah, berdendam @ terasa hati ngan sape2 clean & clear~~
Kalau ada yg ter-salah ngan saya pon, awai2 saya dah maafkan, ikhlas. Kalo ada yg marah2 ngan saya ke, saya betol2 minta maaf…mana la saya tau dalam hati org lain kan~
Tapi rasanyer Xde kot…saya Ok ngan sume org,sume happy2 & sayang2 je…hehehe.

Continue~

No comments: